Skifte til Stofa
Her vil vi løbene forsøge at besvare spørgsmål fra alle i forbindelse med at vi skifter leverandør fra YouSee til Stofa. Signalet skifter den 8. januar 2019 og her kan det blive nødvendigt at lave en ny kanalsøgning på dit TV - Hvis du har Internet så skal du skifte til den router du har bestilt hos Stofa, ellers virker Internet/bredbånd ikke.

Aabybro Antennelaugs bestyrelse har gennem en årrække haft forskellige holdninger til hvad der skulle til for at blive medlem af foreningen. Foreningen startede i midten af 70'erne på vilkår, hvor hver husstand betalte "faktiske" omkostninger for at blive tilsluttet. Denne praksis er helt anderledes i dag, hvor flere virksomheder/firmaer tilbyder gratis tilslutning. Denne praksis har vi ikke tidligere haft i foreningen, og derfor er der opstået rigtig mange "huller" i byen, hvor det i dag ikke er muligt at bliver medlem af antenne foreningen. Dette til stor besvær for de medlemmer der flytter rundt i byen og gerne vil have deres tv pakker fra antenneforeningen med. Med vores nye aftale med Stofa vil antenneforeningen få adgang til alle Stofas fiberkunder i byen. Stofas nuværende TV og Internet kunder i Aabybro by vil derfor få mulighed for, at bliver medlem af Aabybro antenneforening.
I alle fremtidige udstykninger i Aabybro by, vil vi nu etablere "COAX" eller Fiber, så nye beboer her vil få mulighed for at melde sig ind i vores forening. På denne måde vil vi igen bliver en antenneforening for HELE Aabybro by. Derudover får vi opgraderet vores netværk, så vi også fremover kan tilbyde Internet med de højeste hastigheder.
Priserne på TV pakker blive ca. de samme som vi idag betaler hos YouSee, og de fleste Internet/bredbånds hastigheder bliver lidt billigere.
Derudover får vi nogle administrative fordele, som gør det lidt lettere at administrere foreningen.
Der hvor YouSee og Stofa selv driver nettet og medlemmerne koster TV pakker typisk over kr. 1000,- mere pr . år, end de byer der har deres egen antenneforening og "bare" bruger YouSee eller Stofa som leverandør.
Hvis du har YouSee udstyr, som de skal have tilbage, så vil du modtage en "fysisk" post fra YouSee med information om hvilket udstyr de ønser retur sammen med en pakkelabel som du skal bruge til at sende udstyret retur med. Vi er oplyst om at det ikke koster noget at sende udstyret tilbage.
Vi har reserveret følgene datoer, hvor det bliver muligt at få CAM moduler og bokse, samt bestille TV pakker og Internet:
22. november 2018 kl. 15 - 19 i Mediecentret
29. november 2018 kl. 15 - 19 i Mediecentret
6. december 2018 kl. 15 - 19 i Mediecentret
13. december 2018 kl. 15 - 19 i Mediecentret
8. januar 2019 Mellem kl. 08:00 og 09:00 Skifter vi signal fra YouSee til Stofa
9. januar 2019
10. januar 2019
Antenneforeningen har opsagt "hovedaftalen" med YouSee til udløb den 31. december 2018. Der er derfor ikke nogle medlemmer der kommer til at betale for Internet og boks hos YouSee efter den 31. december 2018.
Det var en aftale hver enkelt havde med YouSee og den fortsætter ikke i regi af antenneforeningen. Der kommer muligvis noget tilsvarende hos Stofa.
Der er ikke mange der har brug for de store internetforbindelser på kort sigt, men det handler også om at vores net bliver opdateret så det bedre lever op til de krav der nu stilles til netværk - herunder en bedre kvalitet af TV signalerne. Meget af vores udstyr er gammelt og trænger til en opdatering og udskiftning.
Nej - ikke helt. Stofas produkter giver adgang til MyMTV musik-tjeneste. Her er der mange numre, men ikke som YouSee musik. Hvis du beholder mobil abonnement hos YouSee, kan du beholde YouSee musik.
Alle mailadresse der slutter på @aabynet.dk, hvilket er et domæne Aabybro Antennelaug ejer kan flyttes til Stofa. Der kommer information ud om når du kan oprette din "nye" e-mail adresse hos Stofa. Husk at tage en backup/kopi af de mails du har liggende i din @aabynet.dk postkasse inden den 8. januar.
Dem der benytter gmail adresser fortsætter uændret.
Vi har spurgt YouSee og fået følgende svar i forhold til nedenstående domæner.
turbopost.dk
Dette er en gammel TDC adresse som fortsætter uændret efter skiftet til Stofa.
Vi har ikke fået en garanti men en tilkendegivelse af, at ovennævnte mail domæner kan fortsætte når vi skifter til Stofa. Skulle der efterfølgede opstå problemer, så kontakt YouSee på 70 70 40 40 og lav en aftale med dem.
Nej, det vil ikke være muligt
Alle der har en boks hos YouSee kan uden beregning få den ombyttet til en Stofa boks. Prisen for en Stofa boks bliver den samme, som vi i dag betaler for en YouSee boks.
Alle der har et CAM modul fra YouSee kan uden beregning få det byttet til et CAM modul fra Stofa.
Ja, alle får mulighed for at få et tilsvarende Internet abonnement hos Stofa og det betyder at vi skal skifte modem. - Alle udskiftninger kommer selvfølgelig til at foregå uden beregning for vores nuværende medlemmer
Når de nye bredbåndsforbindelser er taget i brug kan der vælges fast IP på MINE Sider - Det vil virke efter få timer.
Ja, i forbindelse med at vi skifter vil vi tilbyde alle der har problemer med at indstille TV et besøg af en tekniker der vil hjælpe med indstillingerne. Nærmere information om hvordan det bestilles kommer senere.